tirsdag 15. desember 2009

Man skal ikke undervurdere photoshop!



Nå har vi hatt en liten oppgave med photoshop, der vi har tatt portrettbilder av oss selv og brukt bilder av trær, steiner, is vann osv som vi har tatt selv ute, for å skape et uttrykk. Jeg er ikke akkurat noe mester i photoshop, men syns at resultatene ble bra til at jeg er nybegynner!

Photoshop er jo greit å kunne når du går interiør. Du kan bruke det i illustrasjoner og visualisering, og ikke minst for å redigere interiørbilder for å få de best mulig. Photoshop må man egentlig bare sette seg ned med og bruke tid på for å lære det, og øvelse gjør mester! :)

Her er to veeeldig ulike bilder jeg har redigert. Det første har et veldig kaldt og drømmende uttrykk. Her har jeg brukt bilder av steiner, is og blomster. Som dere ser har jeg også brukt dette bildet som header på bloggen. Hva syns dere?



Hva skal vi si om dette bildet her da? Det første jeg fikk høre var at det så ut som coveret på en skrekkfilm. Og det er jammen ikke langt unna! Jeg fikk vel også beskjed om at noe slikt kunne jeg ikke legge på bloggen min, men hvem liker å gjøre hva de får beskjed om? Hehe. Jeg har rett og slett brukt bilder av trær i både bakgrunn og i ansiktet for å skape en skummel effekt. Trærne ser nesten ut som blodårer! Hvis man ser litt etter i venstre nedre hjørne ser du bilde av et menneske også. Det er ei i klassen min, hehe! Ser nesten ut som om jeg har tenkt å angripe henne... Hvis jeg ikke allerede har gjort det da? Bildet er i allefall grusomt! Men kult :)

1 kommentar:

  1. heia! versjon 2 ble mye mer representativt for deg vil jeg si .

    SvarSlett